Gå videre til hovedindholdet

Blåt er det nye sort!

Forleden sad og læste en af danmarks mest anderkendte indretningsarkitekter Mille Fly's udtalelser om trends og indretning for den kommende sæson. Hun siger:

Vi styler og dekorerer og sætter os selv og vores hjem i scene. De ting vi køber repræsenterer en holdning eller en værdi, som vi gerne vil dele med hele verden på de sociale medier. Det er en stigende trend at uploade billeder af vores liv, bolig og kreative udfoldelser på de visuelle sociale medier.
Vi ser blåt: indigoblåt, ultramarinblåt og kongeblåt - overalt. Farven symboliserer loyalitet, styrke og stabilitet. Blå er farven man altid kan stole på, og en farve der gerne tager kontrol i vanskelige situationer. Vi har valgt den blå farve til at markedsføre, sælge og kommunikere kreativitet, nye idéer og nye tider.
Boligindretning med smukke gamle
blå morsdagsplatter fra Desiree og en
kinesisk lampe



I generationer har danskerne elsket blåt. I mange danske hjem findes de smukke gamle blå platter, figurer, blåt glas, og alt mulig andet i blåt. Derfor byder du formentlig denne nyhed velkommen. 

Skulle du mangle lidt for at gøre din indretning spændende, så har vi masser af fantastiske varer på hylderne, som passer ind i tidens bolig trends. Endda til meget overkommelige priser.



 
 
Skulle du ikke være til platter
fås der også mange søde små
figurer i de blå farver
 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Lær at se forskel på 1. og 2. sortering

Jeg oplever ofte at blive spurgt om, hvad forskellen på 1. og 2. sortering på Royal Copenhagen og Bing & Grøndahl er. Derfor har jeg valgt at give lidt information om det nu.   Helt gennemgående er der tale om en vurdering af porcelænet, som blev gennemført på porcelænsfabrikken efter produktionen. De færdige porcelænsartikler blev undersøgt for at se om de levede op til fabrikkens kvalitetskrav. De, som blev vurderet som 2. sortering, blev herefter solgt til en lavere pris end 1. sortering.   I dag er det kun stel, der fortsat sælges som 2. sortering på fabriksudsalg, men den forbedrede brændingsteknik gør, at alle årsartikler og figurer kun sælges som 1. sortering.   Førhen kunne en stor del af en produktion være af en kvalitet, der ikke levede op til kvalitetskravene, hvorfor det var nødvendigt at sælge det som 2. sortering.   Det er dog sådan, at det var mennesker, stod for vurderingerne, så der kunne være stor forskel på, hvornår en figur ...

Tidløst Dansk Asmussen - Hamlet design

Asmussen - Hamlet Design  - Det er ikke alle, der kender navnet, men det er ikke mange, der ikke kender de ikoniske dråbestager, der i langt tid var et stort hit blandt danske gaveartikler. Dråben blev den helt ikoniske form fra Asmussen - Hamlet Design og der blev produceret både  lamper ,  lysestager ,  vaser  og  lyseholdere  i den elegante dråbeform. Udover dråbeartiklerne produceredes også flere forskellige produkter i glas og metal. Et klassiskt look for Asmussen design er den smukke guldbelægning, som giver det elegante og stilfulde udseende. Udover guldlooket findes også en serie i poleret tin. Asmussen - Hamlet Design er ikke blot et udtryk for dansk design, men også for dansk produktion, da produktionen fandt sted i Danmark. Så der er også tale om dansk håndværk, når man har et Asmussen produkt stående i sin stue.  Den kendte dråbestage blev produceret ved først at varmepresse grundelementet til den basale dråbeform, hv...

Lær at kende forskel på 1. og 2. sortering

Jeg bliver igen og igen spurgt om,   hvordan man ser forskel på 1. og 2. sorteringsporcelæn . En stor del af det porcelæn, der er solgt gennem tiden er faktisk markeret som 2. sortering. Det gælder både porcelæn og keramik fra Royal Copenhagen, Bing & Grøndahl, Dahl Jensen og mange af de andre fabrikanter, og   det kan faktisk være svært at se forskel!   Lær hvordan   Royal Copenhagen 2. sortering er mærket       Lær hvordan   Bing & Grøndahl 2. sortering er mærket     Kaffe og spisestel - 2. sortering Der findes meget 2. sorteringsstel på det danske markedet, ofte er det svært at finde "fejlen" som i sin tid betød at fabrikken valgte at markere det 2. sortering og dermed solgte det ca. 20 % billigere end tilsvarende ting i 1. sortering.    Idag sælger vi også 2. sorteringsstel fra bl.a. Royal Copenhagen og Bing & Grøndahl ca. 20 % billigere end 1. sortering. ...